Uchwała XVIII/154/2012
Rady Gminy Pabianice
z dnia 27 marca 2012 r.
w sprawie zasad udzielania spółkom wodnym dotacji celowych z budżetu Gminy Pabianice i sposobu ich rozliczania
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591; zm. z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806; z 2003 r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568; z 2004 r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203, Nr 167, poz. 1759; z 2005 r. Nr 172, poz. 1441, Nr 175, poz. 1457; z 2006 r. Nr 17, poz. 128, Nr 181, poz. 1337; z 2007 r. Nr 48, poz. 327, Nr 138, poz. 974, Nr 173, poz. 1218; z 2008 r. Nr 180, poz. 111, Nr 223, poz. 1458; z 2009 r. Nr 52, poz. 420, Nr 157, poz. 1241; z 2010 r. Nr 28, poz. 142, Nr 28, poz. 146, Nr 106, poz. 675; z 2011 r. Nr 21, poz. 113, Nr 117, poz. 679, Nr 134, poz. 777), art. 164 ust. 5c ustawy z dnia 18 lipca 2001 r. - Prawo wodne (Dz. U. z 2005 r. Nr 239, poz. 2019 i Nr 267, poz. 2255; z 2006 r. Nr 170, poz. 1217 i Nr 227, poz. 1658 oraz z 2007 r. Nr 21, poz. 125, Nr 64, poz. 427, Nr 75, poz. 493, Nr 88, poz. 587, Nr 147, poz. 1033, Nr 176, poz. 1238, Nr 181, poz. 1286 i Nr 231, poz. 1704; z 2008 r. Nr 199, poz. 1227, Nr 227, poz. 1505; z 2009 r. Nr 168, poz. 1323, Nr 215, poz. 1664; z 2010 r. Nr 44, poz. 253, Nr 96, poz. 620, Nr 182, poz. 1228; z 2011 r. Nr 32, poz. 159) uchwala się, co następuje:
§ 1
Uchwala się zasady udzielania spółkom wodnym dotacji celowych z budżetu Gminy Pabianice i sposobu ich rozliczania stanowiące załącznik do uchwały.
§ 2
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Pabianice.
§ 3
Uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Łódzkiego i wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
Przewodniczący Rady Gminy Pabianice
dr Arkadiusz Jaksa do-prawej podpis
Załącznik 1
Zasady udzielania spółkom wodnym dotacji celowych z budżetu Gminy Pabianice i sposobu ich rozliczania [Podział strony (Orientacja pionowa)]
§ 1
Spółka wodna może uzyskać z budżetu Gminy Pabianice pomoc finansową w formie dotacji celowej na bieżące utrzymanie na terenie gminy Pabianice wód i urządzeń wodnych oraz na finansowanie lub dofinansowanie inwestycji na terenie gminy Pabianice.
§ 2
1. Wójt Gminy podaje do publicznej wiadomości informację o możliwości uzyskania dotacji, o której mowa w § 1, poprzez jej umieszczenie w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Pabianice oraz przez wywieszenie na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Gminy w Pabianicach.
2. Dotację przyznaje się na pisemny wniosek, którego wzór stanowi załącznik Nr 1 do Zasad.
3. Wniosek, o którym mowa w ust. 2 należy składać w Urzędzie Gminy w Pabianicach w terminie do dnia 15 września na następny rok budżetowy. W trakcie roku dopuszcza się składanie wniosków w terminie umożliwiającym wykorzystanie dotacji do końca roku budżetowego.
4. Wniosek, o którym mowa w ust. 2, powinien zawierać:
1) dane dotyczące wnioskodawcy w tym pełną nazwę, adres, dane dotyczące decyzji o zatwierdzeniu statutu wraz ze zmianami, datę i numer wpisu do katastru wodnego, numer rachunku bankowego, dane osoby bądź osób uprawnionych do składania oświadczeń woli w imieniu wnioskodawcy, zakres i teren działania wynikający ze statutu oraz katastru wodnego a także informację o posiadanych środkach finansowych;
2) szczegółowy opis zadania;
3) termin i miejsce realizacji zadania;
4) kalkulację przewidywanych kosztów realizacji zadania oraz wskazanie źródeł finansowania zadania, w tym wielkość wnioskowanej dotacji z budżetu Gminy Pabianice.
5. Do wniosku należy dołączyć:
1) potwierdzony za zgodność z oryginałem odpis decyzji o zatwierdzeniu statutu wraz ze zmianami oraz dokument potwierdzający wpis do katastru wodnego;
2) aktualne upoważnienie do składania oświadczeń woli w imieniu wnioskodawcy;
3) oświadczenie, że wnioskodawca nie działa w celu osiągnięcia zysku;
4) kosztorys określający szczegółowy zakres rzeczowy i finansowy robót;
5) informację na temat aktualnego stanu finansów wnioskodawcy, w tym należności i zobowiązań (na dzień składania wniosku).
6. Wniosek, o którym mowa w ust. 2, powinien być podpisany przez osobę bądź osoby uprawnione do składania oświadczeń woli w imieniu wnioskodawcy.
7. W przypadku stwierdzenia uchybień formalnych wniosku, Wójt Gminy Pabianice wyznacza termin i wzywa wnioskodawcę do ich usunięcia. Wniosek, którego uchybienia nie zostały usunięte w wyznaczonym terminie, nie podlega rozpatrzeniu.
8. Decyzję o przyznaniu pomocy finansowej podejmuje Wójt Gminy Pabianice.
§ 3
Przyznanie pomocy finansowej w formie dotacji celowej następuje w drodze zawarcia umowy.
§ 4
1. Udzielona dotacja podlega rozliczeniu finansowemu i rzeczowemu na podstawie:
1) protokołów odbioru robót;
2) sprawozdania sporządzonego według wzoru stanowiącego załącznik Nr 2 do Zasad;
3) faktur i potwierdzeń zapłaty za wykonane prace.
2. Rozliczenie wykorzystania dotacji, o którym mowa w zasadach, wnioskodawca przedkłada Wójtowi Gminy Pabianice.
Załącznik 2
Wniosek o udzielenie dotacji [Podział strony (Orientacja pionowa)]
1. Nazwa wnioskodawcy .......................................................................................................................................
2. Siedziba/adres wnioskodawcy ..........................................................................................................................
3. Nr decyzji o zatwierdzeniu statutu wraz ze zmianami .....................................................................................
1
wydanej przez ............................................................ data jej uprawomocnienia się ...........................................
4. Data i numer wpisu do katastru wodnego ........................................................................................................
5. Numer rachunku bankowego ............................................................................................................................
6. Osoby upoważnione do składania oświadczeń woli w imieniu wnioskodawcy (nazwiska, imiona, miejsce zamieszkania, nr dowodu osobistego)
2
................................................................................................................................................................................
3
................................................................................................................................................................................
4
................................................................................................................................................................................
5
................................................................................................................................................................................
7. Zakres i teren działania wnioskodawcy wynikający ze statutu oraz katastru wodnego
6
................................................................................................................................................................................
7
................................................................................................................................................................................
8
................................................................................................................................................................................
9
................................................................................................................................................................................
10
................................................................................................................................................................................
11
................................................................................................................................................................................
12
................................................................................................................................................................................
13
................................................................................................................................................................................
14
................................................................................................................................................................................
15
................................................................................................................................................................................
1. Informacja o posiadanych środkach finansowych:.......................................................................................
16
...............................................................................................................................................................................
2. Przewidywany koszt realizacji zadania zgodnie z kosztorysem: ...............................................................
17
...............................................................................................................................................................................
3. Źródła finansowania zadania:
1) wkład własny wnioskodawcy ........................................................................................................................
2) dotacja z budżetu Gminy (w zł) ....................................................................................................................
3) inne źródła (wymienić jakie) .........................................................................................................................
18
RAZEM ...................................................................................................................................
19
........................................................................................................................................................................
20
........................................................................................................................................................................
21
........................................................................................................................................................................
22
........................................................................................................................................................................
23
Załączniki:
1) potwierdzony za zgodność z oryginałem odpis decyzji o zatwierdzeniu statutu wraz ze zmianami oraz dokument potwierdzający wpis do katastru wodnego;
2) aktualne upoważnienie do składania oświadczeń woli w imieniu wnioskodawcy;
3) oświadczenie, że wnioskodawca nie działa w celu osiągnięcia zysku;
4) kosztorys określający szczegółowy zakres rzeczowy i finansowy robót;
5) informacja na temat aktualnego stanu finansów wnioskodawcy, w tym należności i zobowiązań (na dzień składania wniosku).
24
Pabianice, dnia ..................................................................................
25
Podpis i pieczęć wnioskodawcy
Załącznik 3
Sprawozdanie [Podział strony (Orientacja pionowa)]
1
za okres .................................................................................................................................................................
2
z wykorzystania pomocy finansowej w formie dotacji udzielonej dla ........................................................................................................................................ przez Gminę Pabianice na podstawie umowy dotacji nr ....................... z dnia .................................................. .
1. Nazwa jednostki realizującej zadanie oraz opis zadania
3
................................................................................................................................................................................
4
................................................................................................................................................................................
2. Data rozpoczęcia robót .....................................................................................................................................
3. Data zakończenia i odbioru robót zgodnie z protokołem odbioru ...................................................................
4. Uzyskany efekt
5
................................................................................................................................................................................
6
................................................................................................................................................................................
5. Nazwa wykonawcy robót
7
................................................................................................................................................................................
8
................................................................................................................................................................................
6. Wartość całkowita zadania ..............................................................................................................................
7. Kwota przyznanej przez Gminę Pabianice pomocy finansowej w formie dotacji zgodnie z umową dotacji
9
................................................................................................................................................................................
8. Kwota otrzymanej dotacji .................................................................................................................................
9. Kwota wykorzystanej dotacji na realizację zadania określonego w ust. 1 .......................................................
10
................................................................................................................................................................................
10. Kwota niewykorzystanej dotacji ...................................................................................................................
11. Data zwrotu niewykorzystanej dotacji na konto Gminy Pabianice ................................................................
12. Kwota wkładu finansowego składającego sprawozdanie ...............................................................................
11
................................................................................................................................................................................
13. Inne źródła finansowania (wymienić źródła oraz kwoty)
12
................................................................................................................................................................................
13
................................................................................................................................................................................
14. Data przekazania należności wykonawcy robót oraz kwota należności ......................................................
14
................................................................................................................................................................................
15. Rozliczenia rzeczowego zadania dokonano zgodnie z kosztorysem określającym szczegółowy zakres rzeczowy i finansowy robót złożonym do wniosku o dotację.
15
Dokumenty uzupełniające do rozliczenia:
1) kserokopia rachunku lub faktury oraz polecenia przelewu należności dla wykonawcy robót;
2) protokół odbioru robót.
16
Pabianice, dnia .......................................................................................
17
Podpis osób działających w imieniu
18
składającego sprawozdanie