Uchwała Nr XVIII/154/2012
Rady Gminy Pabianice

z dnia 27 marca 2012 r.

w sprawie zasad udzielania spółkom wodnym dotacji celowych z   budżetu Gminy Pabianice i   sposobu ich rozliczania  

Na podstawie art. 18 ust. 2   pkt 15 ustawy z   dnia 8   marca 1990 r. o   samorządzie gminnym (Dz. U. z   2001 r. Nr 142, poz. 1591; zm. z   2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806; z   2003 r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568; z   2004 r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203, Nr 167, poz. 1759; z   2005 r. Nr 172, poz. 1441, Nr 175, poz. 1457; z   2006 r. Nr 17, poz. 128, Nr 181, poz. 1337; z   2007 r. Nr 48, poz. 327, Nr 138, poz. 974, Nr 173, poz. 1218; z   2008 r. Nr 180, poz. 111, Nr 223, poz. 1458; z   2009 r. Nr 52, poz. 420, Nr 157, poz. 1241; z   2010 r. Nr 28, poz. 142, Nr 28, poz. 146, Nr 106, poz. 675; z   2011 r. Nr 21, poz. 113, Nr 117, poz. 679, Nr 134, poz. 777), art. 164 ust. 5c ustawy z   dnia 18 lipca 2001 r. - Prawo wodne (Dz. U. z   2005 r. Nr 239, poz. 2019 i   Nr 267, poz. 2255; z   2006 r. Nr 170, poz. 1217 i   Nr 227, poz. 1658 oraz z   2007 r. Nr 21, poz. 125, Nr 64, poz. 427, Nr 75, poz. 493, Nr 88, poz. 587, Nr 147, poz. 1033, Nr 176, poz. 1238, Nr 181, poz. 1286 i   Nr 231, poz. 1704; z   2008 r. Nr 199, poz. 1227, Nr 227, poz. 1505; z   2009 r. Nr 168, poz. 1323, Nr 215, poz. 1664; z   2010 r. Nr 44, poz. 253, Nr 96, poz. 620, Nr 182, poz. 1228; z   2011 r. Nr 32, poz. 159) uchwala się, co następuje:  

§   1.   Uchwala się zasady udzielania spółkom wodnym dotacji celowych z   budżetu Gminy Pabianice i   sposobu ich rozliczania stanowiące załącznik do uchwały.  

§   2.   Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Pabianice.  

§   3.   Uchwała podlega ogłoszeniu w   Dzienniku Urzędowym Województwa Łódzkiego i   wchodzi w   życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.  

 

 

 

Przewodniczący Rady Gminy Pabianice  


dr   Arkadiusz   Jaksa

 


Załącznik Nr 1   do Uchwały Nr XVIII/154/2012    
Rady Gminy Pabianice    
z dnia 27 marca 2012 r.  
 

Zasady udzielania spółkom wodnym dotacji celowych z   budżetu Gminy Pabianice i   sposobu ich rozliczania  

§   1.   Spółka wodna może uzyskać z   budżetu Gminy Pabianice pomoc finansową w   formie dotacji celowej na bieżące utrzymanie na terenie gminy Pabianice wód i   urządzeń wodnych oraz na finansowanie lub dofinansowanie inwestycji na terenie gminy Pabianice.  

§   2.   1.   Wójt Gminy podaje do publicznej wiadomości informację o   możliwości uzyskania dotacji, o   której mowa w   § 1, poprzez jej umieszczenie w   Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Pabianice oraz przez wywieszenie na tablicy ogłoszeń w   Urzędzie Gminy w   Pabianicach.  

2.   Dotację przyznaje się na pisemny wniosek, którego wzór stanowi załącznik Nr 1   do Zasad.  

3.   Wniosek, o   którym mowa w   ust. 2   należy składać w   Urzędzie Gminy w   Pabianicach w   terminie do dnia 15 września na następny rok budżetowy. W   trakcie roku dopuszcza się składanie wniosków w   terminie umożliwiającym wykorzystanie dotacji do końca roku budżetowego.  

4.   Wniosek, o   którym mowa w   ust. 2, powinien zawierać:  

1)   dane dotyczące wnioskodawcy w   tym pełną nazwę, adres, dane dotyczące decyzji o   zatwierdzeniu statutu wraz ze zmianami, datę i   numer wpisu do katastru wodnego, numer rachunku bankowego, dane osoby bądź osób uprawnionych do składania oświadczeń woli w   imieniu wnioskodawcy, zakres i   teren działania wynikający ze statutu oraz katastru wodnego a   także informację o   posiadanych środkach finansowych;  

2)   szczegółowy opis zadania;  

3)   termin i   miejsce realizacji zadania;  

4)   kalkulację przewidywanych kosztów realizacji zadania oraz wskazanie źródeł finansowania zadania, w   tym wielkość wnioskowanej dotacji z   budżetu Gminy Pabianice.  

5.   Do wniosku należy dołączyć:  

1)   potwierdzony za zgodność z   oryginałem odpis decyzji o   zatwierdzeniu statutu wraz ze zmianami oraz dokument potwierdzający wpis do katastru wodnego;  

2)   aktualne upoważnienie do składania oświadczeń woli w   imieniu wnioskodawcy;  

3)   oświadczenie, że wnioskodawca nie działa w   celu osiągnięcia zysku;  

4)   kosztorys określający szczegółowy zakres rzeczowy i   finansowy robót;  

5)   informację na temat aktualnego stanu finansów wnioskodawcy, w   tym należności i   zobowiązań (na dzień składania wniosku).  

6.   Wniosek, o   którym mowa w   ust. 2, powinien być podpisany przez osobę bądź osoby uprawnione do składania oświadczeń woli w   imieniu wnioskodawcy.  

7.   W przypadku stwierdzenia uchybień formalnych wniosku, Wójt Gminy Pabianice wyznacza termin i   wzywa wnioskodawcę do ich usunięcia. Wniosek, którego uchybienia nie zostały usunięte w   wyznaczonym terminie, nie podlega rozpatrzeniu.  

8.   Decyzję o   przyznaniu pomocy finansowej podejmuje Wójt Gminy Pabianice.  

§   3.   Przyznanie pomocy finansowej w   formie dotacji celowej następuje w   drodze zawarcia umowy.  

§   4.   1.   Udzielona dotacja podlega rozliczeniu finansowemu i   rzeczowemu na podstawie:  

1)   protokołów odbioru robót;  

2)   sprawozdania sporządzonego według wzoru stanowiącego załącznik Nr 2   do Zasad;  

3)   faktur i   potwierdzeń zapłaty za wykonane prace.  

2.   Rozliczenie wykorzystania dotacji, o   którym mowa w   zasadach, wnioskodawca przedkłada Wójtowi Gminy Pabianice.  


Załącznik Nr 2   do Uchwały Nr XVIII/154/2012    
Rady Gminy Pabianice    
z dnia 27 marca 2012 r.  
 

Wniosek o   udzielenie dotacji  

I.   Dane dotyczące wnioskodawcy  

1.   Nazwa wnioskodawcy .......................................................................................................................................  

2.   Siedziba/adres wnioskodawcy ..........................................................................................................................  

3.   Nr decyzji o   zatwierdzeniu statutu wraz ze zmianami .....................................................................................  

wydanej przez ............................................................ data jej uprawomocnienia się ...........................................  

4.   Data i   numer wpisu do katastru wodnego ........................................................................................................  

5.   Numer rachunku bankowego ............................................................................................................................  

6.   Osoby upoważnione do składania oświadczeń woli w   imieniu wnioskodawcy (nazwiska, imiona, miejsce zamieszkania, nr dowodu osobistego)  

................................................................................................................................................................................  

................................................................................................................................................................................  

................................................................................................................................................................................  

................................................................................................................................................................................  

7.   Zakres i   teren działania wnioskodawcy wynikający ze statutu oraz katastru wodnego  

................................................................................................................................................................................  

................................................................................................................................................................................  

................................................................................................................................................................................  

................................................................................................................................................................................  

II.   Cel zadania  

................................................................................................................................................................................  

................................................................................................................................................................................  

III.   Czas realizacji zadania................................................................................................................................  

IV.   Miejsce realizacji zadania oraz szczegółowy opis  

................................................................................................................................................................................  

................................................................................................................................................................................  

................................................................................................................................................................................  

................................................................................................................................................................................  

V.   Przewidywany koszt realizacji zadania oraz źródła finansowania zadania:  

1.   Informacja o   posiadanych środkach finansowych:.......................................................................................  

...............................................................................................................................................................................  

2.   Przewidywany koszt realizacji zadania zgodnie z   kosztorysem: ...............................................................  

...............................................................................................................................................................................  

3.   Źródła finansowania zadania:  

1)   wkład własny wnioskodawcy ........................................................................................................................  

2)   dotacja z   budżetu Gminy (w zł) ....................................................................................................................  

3)   inne źródła (wymienić jakie) .........................................................................................................................  

RAZEM ...................................................................................................................................  

VI.   Ocena wniosku przez właściwego pracownika Urzędu Gminy Pabianice  

........................................................................................................................................................................  

........................................................................................................................................................................  

........................................................................................................................................................................  

........................................................................................................................................................................  

Załączniki:  

1)   potwierdzony za zgodność z   oryginałem odpis decyzji o   zatwierdzeniu statutu wraz ze zmianami oraz dokument potwierdzający wpis do katastru wodnego;  

2)   aktualne upoważnienie do składania oświadczeń woli w   imieniu wnioskodawcy;  

3)   oświadczenie, że wnioskodawca nie działa w   celu osiągnięcia zysku;  

4)   kosztorys określający szczegółowy zakres rzeczowy i   finansowy robót;  

5)   informacja na temat aktualnego stanu finansów wnioskodawcy, w   tym należności i   zobowiązań (na dzień składania wniosku).  

Pabianice, dnia ..................................                                                                         ................................................  

                                                                                                                              Podpis i   pieczęć wnioskodawcy  


Załącznik Nr 3   do Uchwały Nr XVIII/154/2012    
Rady Gminy Pabianice    
z dnia 27 marca 2012 r.  
 

Sprawozdanie  

za okres .................................................................................................................................................................  

z wykorzystania pomocy finansowej w   formie dotacji udzielonej dla ........................................................................................................................................ przez Gminę Pabianice na podstawie umowy dotacji nr ....................... z   dnia .................................................. .  

1.   Nazwa jednostki realizującej zadanie oraz opis zadania  

................................................................................................................................................................................  

................................................................................................................................................................................  

2.   Data rozpoczęcia robót .....................................................................................................................................  

3.   Data zakończenia i   odbioru robót zgodnie z   protokołem odbioru ...................................................................  

4.   Uzyskany efekt  

................................................................................................................................................................................  

................................................................................................................................................................................  

5.   Nazwa wykonawcy robót  

................................................................................................................................................................................  

................................................................................................................................................................................  

6.   Wartość całkowita zadania ..............................................................................................................................  

7.   Kwota przyznanej przez Gminę Pabianice pomocy finansowej w   formie dotacji zgodnie z   umową dotacji  

................................................................................................................................................................................  

8.   Kwota otrzymanej dotacji .................................................................................................................................  

9.   Kwota wykorzystanej dotacji na realizację zadania określonego w   ust. 1   .......................................................  

................................................................................................................................................................................  

10.   Kwota niewykorzystanej dotacji ...................................................................................................................  

11.   Data zwrotu niewykorzystanej dotacji na konto Gminy Pabianice ................................................................  

12.   Kwota wkładu finansowego składającego sprawozdanie ...............................................................................  

................................................................................................................................................................................  

13.   Inne źródła finansowania (wymienić źródła oraz kwoty)  

................................................................................................................................................................................  

................................................................................................................................................................................  

14.   Data przekazania należności wykonawcy robót oraz kwota należności ......................................................  

................................................................................................................................................................................  

15.   Rozliczenia rzeczowego zadania dokonano zgodnie z   kosztorysem określającym szczegółowy zakres rzeczowy i   finansowy robót złożonym do wniosku o   dotację.  

Dokumenty uzupełniające do rozliczenia:  

1)   kserokopia rachunku lub faktury oraz polecenia przelewu należności dla wykonawcy robót;  

2)   protokół odbioru robót.  

Pabianice, dnia ..................................                                                           .....................................................  

                                                                                                                Podpis osób działających w   imieniu                

                                                                                                                              składającego sprawozdanie