Uchwała Nr X/88/2015
Rady Gminy Pabianice
z dnia 29 czerwca 2015 r.
w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia wysokości stawki tej opłaty i trybu jej uiszczania.
Na podstawie art. 18 ust.2 pkt 15 i art. 40 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2013 r. Nr 142, poz. 594, poz. 645 i poz.1318, z 2014 r. poz.379, poz.1072) oraz art. 6 j ust.1 pkt 1, art.6k ust.1 i ust. 2-3, art. 6l, ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2013 r. poz.1399, poz.1593, z 2015 r. poz.87, poz. 122) uchwala się, co następuje:
§ 1. Dokonuje się wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy określonej w art. 6j ust.1 pkt.1 ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.
§ 2. Ustala się miesięczną stawkę opłaty od jednego mieszkańca zamieszkującego daną nieruchomość w wysokości 8 zł, jeżeli odpady komunalne są zbierane i odbierane w sposób selektywny.
§ 3. Ustala się wyższą miesięczną stawkę opłaty od jednego mieszkańca zamieszkującego daną nieruchomość w wysokości 16 zł, jeżeli odpady komunalne nie są zbierane i odbierane w sposób selektywny.
§ 4. Miesięczna opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy stanowić będzie iloczyn liczby mieszkańców zamieszkujących daną nieruchomość oraz stawki opłaty określonej w § 2 bądź § 3.
§ 5. 1. Ustala się termin uiszczenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi za m-ce VIII, IX 2015r. z dołu do dnia 10 października 2015r.
2. Począwszy od października 2015r. opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi uiszcza się kwartalnie, z dołu w następujących terminach:
1) za m- ce X, XI, XII do 10 stycznia następnego roku;
2) za m-ce I, II, III do 10 kwietnia każdego roku;
3) za m-ce IV, V, VI do 10 lipca każdego roku;
4) za m-ce VII, VIII, IX do 10 października każdego roku.
§ 6. 1. Opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi uiszczana jest gotówką w kasie Urzędu Gminy Pabianice lub przelewem na rachunek bankowy Urzędu Gminy Pabianice.
2. Ustala się, iż pobór opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi odbywać się będzie również w drodze inkasa.
3. Na inkasentów wyznacza się sołtysów poszczególnych sołectw, zgodnie z wykazem stanowiącym załącznik do niniejszej uchwały.
4. Wynagrodzenie inkasentów ustala się w wysokości 10% pobranych kwot.
§ 7. Uchyla się uchwałę Nr XXXIII/268/2013 Rady Gminy Pabianice z dnia 25 marca 2013 r. w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia wysokości tej opłaty, terminu, częstotliwości i trybu jej uiszczania.
§ 8. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Pabianice.
§ 9. Uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Łódzkiego i wchodzi w życie po upływie 14 dni od publikacji z mocą obowiązującą od dnia 1 sierpnia 2015 r.
|