OGŁOSZENIE O NABORZE NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE
Na podstawie art. 11 i art. 13 ustawy z dnia 21 listopada 2008 roku o pracownikach samorządowych /t.j. Dz.U. z 2014 r. poz. 1202 z późniejszymi zmianami/ Wójt Gminy Pabianice ogłasza nabór na kandydatów na wolne
stanowisko urzędnicze
- podinspektor ds. oświaty
w Referacie Oświaty, Kultury i Sportu
w Urzędzie Gminy w Pabianicach, ul. Torowa 21, 95-200 Pabianice
1. Wymagania kwalifikacyjne:
1) Wymagania niezbędne:
- obywatelstwo polskie
- ukończony 18 rok życia
- pełna zdolność do czynności prawnych i korzystanie z pełni praw publicznych oraz brak skazania wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- nieposzlakowana opinia
- stan zdrowia pozwalający na zatrudnienia na określonym stanowisku
- wykształcenie wyższe
- doświadczenie w pracy w jednostkach samorządu terytorialnego na stanowisku związanym z prowadzeniem spraw z zakresu oświaty (na umowę o prace)
- biegła umiejętność posługiwania się komputerem w środowisku Windows oraz znajomość pakietu biurowego Office, znajomość aplikacji Systemu Informacji Oświatowej.
2) Wymagania dodatkowe:
- umiejętność korzystania z przepisów prawa,
- znajomość problematyki oświatowej w Gminie Pabianice,
- znajomość przepisów: karta nauczyciela, ustawy prawo oświatowe oraz przepisów wprowadzających prawo oświatowe, ustawy o opiece nad dziećmi do lat trzech oraz aktów wykonawczych dotyczących ww. ustaw,
- umiejętność komunikacji z petentem
- samodzielność, umiejętność organizacji pracy własnej na danym stanowisku.
2. Zakres zadań wykonywanych na stanowisku Urzędniczym
Do zadań stanowiska ds. oświaty należy prowadzenie spraw związanych z zadaniami Gminy jako organu prowadzącego gminne przedszkola, szkoły i placówki oświatowe, a w szczególności:
1) nadzór na funkcjonowaniem gminnych placówek oświatowych,
2) współdziałanie z nadzorem pedagogicznym oraz instytucjami i stowarzyszeniami działającymi w zakresie oświaty / m.in. związkami zawodowymi, radami szkół, Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną/,
3) opracowywanie wniosków w sprawach lokalizacji, zakładania, przekształcania i likwidowania gminnych jednostek oświatowych,
4) koordynowanie działań placówek oświatowych w zakresie utrzymywania tych jednostek,
5) przedkładanie do zatwierdzenia arkuszy organizacyjnych przedszkoli, szkół podstawowych i gimnazjum,
6) zapewnienie dzieciom wychowania przedszkolnego oraz rocznego przygotowania przedszkolnego,
7) zapewnienie bezpłatnego transportu dzieci do i ze szkoły, koordynowanie dowozu uczniów,
8) współpraca z Gminnym Ośrodkiem Pomocy Społecznej,
9) współdziałanie z dyrektorami szkół w zakresie:
a) opracowywania planów rozwoju oświaty, sieci placówek, rejonizacji szkół podstawowych i gimnazjum,
b) zagospodarowania, utrzymania i remontów obiektów oświatowych.
c) wypełniania ustawowego obowiązku szkolnego i obowiązku nauki,
d) podejmowanie czynności na rzecz zapewnienia świadczeń i wyposażenia materialno-technicznego dla placówek oświatowych,
10) wnioskowanie w sprawie remontów obiektów oświatowych oraz inwestycji oświatowych
11) przygotowywanie i organizacja konkursów na stanowiska dyrektorów szkół i przedszkoli,
12) wykonywanie zaleceń organu sprawującego nadzór pedagogiczny,
13) przygotowywanie dokumentacji do oceny pracy dyrektorów placówek oświatowych,
14) opracowywanie informacji o planach i wykonaniu budżetu placówek oświatowych podległych Gminie,
15) koordynacja działań w zakresie spraw związanych z uzyskaniem stopni awansu zawodowego nauczycieli,
16) nadzór nad higieną szkolną i przedszkolną,
17) przygotowywanie dokumentacji dotyczącej kształcenia młodocianych pracowników,
18) gromadzenie i przesyłanie danych do Systemu Informacji Oświatowej,
19) realizacja zadań związanych z opieką nad dziećmi do lat trzech.
20) realizacja zadań wynikających z ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, a w szczególności:
a) współdziałanie z organizacjami pozarządowymi działającymi na terenie Gminy Pabianice
b) prowadzenie dokumentacji związanej z przyznaniem środków z budżetu gminy dla organizacji pozarządowych, weryfikacja sprawozdań z wykorzystania udzielonych stowarzyszeniom dotacji na realizację zadań pod względem formalnym
i merytorycznym
c) opracowywanie projektów programów współpracy Gminy Pabianice z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego oraz przeprowadzanie konsultacji tego projektu.
21) przygotowywanie informacji wynikających z przepisów ustaw i prawa miejscowego do umieszczenia na stronie Biuletynu Informacji Publicznej – w zakresie wykonywanych zadań.
22) przygotowywanie projektów aktów normatywnych w tym uchwał Rady Gminy Pabianice i zarządzeń Wójta Gminy Pabianice w zakresie wykonywanych zadań.
22) przygotowywanie projektów odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych w zakresie wykonywanych zadań.
23) pomoc Radzie Gminy Pabianice, właściwym Komisjom Rady, Wójtowi i jednostkom pomocniczym w wykonywaniu ich zadań w zakresie dotyczącym oświaty.
3. Warunki pracy na stanowisku
- pełny wymiar czasu pracy,
- praca przy komputerze powyżej 4 godzin,
- kontakt bezpośredni i telefoniczny z klientem Urzędu, kierownikami jednostek organizacyjnych oraz za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej,
4. Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Gminy w Pabianicach
W rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz osób niepełnosprawnych w Urzędzie Gminy w Pabianicach nie wyniósł co najmniej 6% ( w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia).
5. Wymagane dokumenty:
1) własnoręcznie podpisany list motywacyjny,
2) własnoręcznie podpisany życiorys,
3) wypełniony i własnoręcznie podpisany kwestionariusz osobowy (wg. wzoru dostępnego na BIP Urzędu)
4) zaświadczenie z Krajowego Rejestru Karnego o niekaralności prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub za umyślne przestępstwo skarbowe,
5) własnoręcznie podpisane oświadczenia:
a) o nieposzlakowanej opinii,
b) posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystania z pełni praw publicznych,
c) posiadanym obywatelstwie polskim z zastrzeżeniem art. 11 ust.2 i 3 ustawy
d) własnoręcznie podpisane oświadczenie że stan zdrowia pozwala na wykonywanie zadań określonych w ogłoszeniu o naborze,
e) wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w dokumentach aplikacyjnych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procedury naboru zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r o ochronie danych osobowych,
(wg. wzorów dostępnych na BIP Urzędu)
6) kserokopie dokumentów potwierdzających wyksztalcenie i kwalifikacje zawodowe,
7) kserokopie świadectw pracy dokumentujących posiadany staż pracy oraz w przypadku pozostawania w stosunku pracy, zaświadczenie o pozostawaniu w stosunku pracy,
8) kserokopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność, jeżeli kandydat zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13 a ust. 2 ustawy.
6. Termin, miejsce i forma składania dokumentów
1) wymagane dokumenty aplikacyjne można:
a) złożyć w siedzibie Urzędu Gminy w Pabianicach ul. Torowa 21 – w sekretariacie lub
b) przesłać pocztą na adres: Urząd Gminy w Pabianicach, ul. Torowa 21, 95-200 Pabianice,
2) dokumenty aplikacyjne złożone w siedzibie Urzędu Gminy w Pabianicach lub przesłane pocztą powinny znajdować się w zamkniętej kopercie z podaniem oznaczenia:
„konkurs na stanowisko podinspektor ds. oświaty”.
3) dokumenty aplikacyjne przyjmowane są w nieprzekraczalnym terminie do dnia
13 marca 2017 r. do godziny 14:00,
4) o zachowaniu terminu złożenia dokumentów aplikacyjnych decyduje data wpływu dokumentów do Urzędu,
5) aplikacje przesłane w formie elektronicznej oraz poza ogłoszeniem - nie będą rozpatrywane,
6) aplikacje, które wpłyną do Urzędu po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
7. Osoby spełniające wymagania formalne określone w ogłoszeniu zostaną powiadomione
telefonicznie o terminie i miejscu kolejnego etapu rekrutacji – pisemnego testu kwalifikacyjnego oraz rozmowy kwalifikacyjnej.
Osoby, które nie spełniają wymagań formalnych, nie będą informowane.
8. Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy w Pabianicach oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy w Pabianicach
ul. Torowa 21.
Pabianice, dnia 1 marca 2017 r. Wójt Gminy Pabianice
Henryk Gajda