Godło, Herb, Logo
Logo Biuletyn Informacji Publicznej

Biuletyn Informacji Publicznej
Gmina Pabianice

Kolorowy pasek

2017.03.01 - Nabór na wolne stanowisko urzędnicze podinspektor ds. oświaty w Referacie Oświaty, Kultury i Sportu

OGŁOSZENIE O NABORZE NA WOLNE  STANOWISKO  URZĘDNICZE

 

Na podstawie art. 11 i art. 13 ustawy z dnia 21 listopada 2008 roku o pracownikach samorządowych /t.j. Dz.U. z 2014 r. poz. 1202 z późniejszymi zmianami/ Wójt Gminy Pabianice ogłasza nabór na kandydatów na wolne 

stanowisko urzędnicze

- podinspektor ds. oświaty

w Referacie Oświaty, Kultury i Sportu

w Urzędzie Gminy w Pabianicach, ul. Torowa 21, 95-200 Pabianice

 

1.    Wymagania kwalifikacyjne:

1) Wymagania niezbędne:

-          obywatelstwo polskie

-          ukończony  18 rok życia

-          pełna zdolność do czynności prawnych i korzystanie z pełni praw publicznych oraz brak skazania wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,

-          nieposzlakowana opinia

-          stan zdrowia pozwalający na zatrudnienia na określonym stanowisku

-          wykształcenie wyższe

-          doświadczenie w pracy w jednostkach samorządu terytorialnego na stanowisku związanym z prowadzeniem spraw z zakresu oświaty (na umowę o prace)

-          biegła umiejętność posługiwania się komputerem w środowisku Windows oraz znajomość pakietu biurowego Office, znajomość aplikacji Systemu Informacji Oświatowej.

 

2) Wymagania dodatkowe:

-          umiejętność korzystania z przepisów prawa,

-          znajomość problematyki oświatowej w Gminie Pabianice,

-          znajomość przepisów: karta nauczyciela, ustawy prawo oświatowe oraz przepisów wprowadzających prawo oświatowe, ustawy o opiece nad dziećmi do lat trzech oraz aktów wykonawczych dotyczących ww. ustaw,

-          umiejętność komunikacji z petentem

-          samodzielność, umiejętność organizacji pracy własnej na danym stanowisku.

 

2. Zakres zadań wykonywanych na stanowisku Urzędniczym

Do zadań stanowiska ds. oświaty należy prowadzenie spraw związanych z zadaniami Gminy jako organu prowadzącego gminne przedszkola, szkoły i placówki oświatowe, a w szczególności:

1) nadzór na funkcjonowaniem gminnych placówek oświatowych,

2) współdziałanie z nadzorem pedagogicznym oraz instytucjami i stowarzyszeniami działającymi w zakresie oświaty / m.in. związkami zawodowymi, radami szkół,  Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną/,

3) opracowywanie wniosków w sprawach lokalizacji, zakładania, przekształcania i likwidowania gminnych jednostek oświatowych,

4)  koordynowanie działań placówek oświatowych w zakresie utrzymywania tych jednostek,

5) przedkładanie do zatwierdzenia arkuszy organizacyjnych przedszkoli, szkół podstawowych i gimnazjum,

6) zapewnienie dzieciom wychowania przedszkolnego oraz rocznego przygotowania przedszkolnego,

7)  zapewnienie bezpłatnego transportu dzieci do i ze szkoły, koordynowanie dowozu uczniów,

8) współpraca z Gminnym Ośrodkiem Pomocy Społecznej,

9) współdziałanie z dyrektorami szkół w zakresie:

a) opracowywania planów rozwoju oświaty, sieci placówek, rejonizacji szkół podstawowych i gimnazjum,

b) zagospodarowania, utrzymania i remontów obiektów oświatowych.

c) wypełniania ustawowego obowiązku szkolnego i obowiązku nauki,

d) podejmowanie czynności na rzecz zapewnienia świadczeń i wyposażenia materialno-technicznego dla placówek oświatowych,

10) wnioskowanie w sprawie remontów obiektów oświatowych oraz inwestycji oświatowych

11) przygotowywanie i organizacja konkursów na stanowiska dyrektorów szkół i przedszkoli,

12) wykonywanie zaleceń organu sprawującego nadzór pedagogiczny,

13) przygotowywanie dokumentacji do oceny pracy dyrektorów placówek oświatowych,

14) opracowywanie informacji o planach i wykonaniu budżetu placówek oświatowych podległych Gminie,

15) koordynacja działań w zakresie spraw związanych z uzyskaniem stopni awansu zawodowego nauczycieli,

16) nadzór nad higieną szkolną i przedszkolną,

17) przygotowywanie dokumentacji dotyczącej kształcenia młodocianych pracowników,

18) gromadzenie i przesyłanie danych do Systemu Informacji Oświatowej,

19) realizacja zadań związanych z opieką nad dziećmi do lat trzech.

20) realizacja zadań wynikających z ustawy o działalności pożytku publicznego i o  wolontariacie, a w szczególności:

a)      współdziałanie z organizacjami pozarządowymi działającymi na terenie Gminy Pabianice

b)      prowadzenie dokumentacji związanej z przyznaniem środków z budżetu gminy dla organizacji pozarządowych, weryfikacja sprawozdań z wykorzystania udzielonych stowarzyszeniom dotacji na realizację zadań pod względem formalnym
i  merytorycznym

c) opracowywanie projektów programów współpracy Gminy Pabianice z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego oraz przeprowadzanie konsultacji tego projektu.

21) przygotowywanie informacji wynikających z przepisów ustaw i prawa miejscowego do umieszczenia na stronie Biuletynu Informacji Publicznej – w zakresie wykonywanych zadań.

22) przygotowywanie projektów aktów normatywnych w tym uchwał Rady Gminy Pabianice i zarządzeń Wójta Gminy Pabianice w zakresie wykonywanych zadań.

22) przygotowywanie projektów odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych w zakresie wykonywanych zadań.

23) pomoc Radzie Gminy Pabianice, właściwym Komisjom Rady, Wójtowi i jednostkom pomocniczym w wykonywaniu ich zadań w zakresie dotyczącym oświaty.

 

 

3.    Warunki pracy na stanowisku

 

-          pełny wymiar czasu pracy,

-          praca przy komputerze powyżej 4 godzin,

-          kontakt bezpośredni i telefoniczny z klientem Urzędu, kierownikami jednostek organizacyjnych oraz za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej,

4. Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Gminy w Pabianicach

W rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz osób niepełnosprawnych w Urzędzie Gminy w Pabianicach nie wyniósł co najmniej 6%  ( w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia).

5. Wymagane dokumenty:

1)      własnoręcznie podpisany list motywacyjny,

2)      własnoręcznie podpisany życiorys,

3)      wypełniony i własnoręcznie podpisany kwestionariusz osobowy (wg. wzoru dostępnego na BIP Urzędu)

4)      zaświadczenie z Krajowego Rejestru Karnego o niekaralności prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub za umyślne przestępstwo skarbowe,

5)      własnoręcznie podpisane oświadczenia:

a)      o nieposzlakowanej opinii,

b)      posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystania z pełni praw publicznych,

c)      posiadanym obywatelstwie polskim z zastrzeżeniem art. 11 ust.2 i 3 ustawy

d)     własnoręcznie podpisane oświadczenie że stan zdrowia pozwala na wykonywanie zadań określonych w ogłoszeniu o naborze,

e)      wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w dokumentach aplikacyjnych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procedury naboru zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r o ochronie danych osobowych,

    (wg. wzorów dostępnych na BIP Urzędu)

6)      kserokopie dokumentów potwierdzających wyksztalcenie i kwalifikacje zawodowe,

7)      kserokopie świadectw pracy dokumentujących posiadany staż pracy oraz w przypadku pozostawania w stosunku pracy, zaświadczenie o pozostawaniu w stosunku pracy,

8)      kserokopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność, jeżeli kandydat zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13 a ust. 2 ustawy.

6. Termin, miejsce i forma składania dokumentów

1) wymagane dokumenty aplikacyjne można:

 

a) złożyć w siedzibie Urzędu Gminy w Pabianicach ul. Torowa 21 – w sekretariacie lub

b) przesłać pocztą na adres: Urząd Gminy w Pabianicach, ul. Torowa 21, 95-200 Pabianice,

 

2) dokumenty aplikacyjne złożone w siedzibie Urzędu Gminy w Pabianicach lub przesłane pocztą powinny znajdować się w zamkniętej kopercie z podaniem oznaczenia:

„konkurs na stanowisko  podinspektor ds. oświaty”.

 

3) dokumenty aplikacyjne przyjmowane są w nieprzekraczalnym terminie do dnia
13 marca 2017 r. do godziny 14:00,

4) o zachowaniu terminu złożenia dokumentów aplikacyjnych decyduje data wpływu dokumentów do Urzędu,

5) aplikacje przesłane w formie elektronicznej oraz poza ogłoszeniem - nie będą rozpatrywane,

6) aplikacje, które wpłyną do Urzędu po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.

7. Osoby spełniające wymagania formalne określone w ogłoszeniu zostaną powiadomione
telefonicznie o terminie i miejscu kolejnego etapu rekrutacji – pisemnego testu kwalifikacyjnego oraz rozmowy kwalifikacyjnej.

Osoby, które nie spełniają wymagań formalnych, nie będą informowane.

 

8. Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy w Pabianicach oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy w Pabianicach
ul. Torowa 21.

 

Pabianice, dnia 1 marca 2017 r.                                                         Wójt Gminy Pabianice

                                                                                                                  Henryk Gajda

  

 

 

 

Załączniki

KWESTIONARIUSZ OSOBOWY DLA OSOBY UBIEGAJĄCEJ SIĘ O ZATRUDNIENIE (16.3kB) Zapisz dokument Pokaż dokument
oświadczenie1 - zdolność do czynności prawnych (28.5kB) Zapisz dokument Pokaż dokument
oświadczenie 2 - nieposzlakowana opinia (28.5kB) Zapisz dokument Pokaż dokument
oświadczenie 3 - obywatelstwo polskie (28.4kB) Zapisz dokument Pokaż dokument
oświadczenie 4 - stan zdrowia (28.5kB) Zapisz dokument Pokaż dokument
oświadczenie ochrona danych osobowych (28.5kB) Zapisz dokument Pokaż dokument

Metadane

Podmiot udostępniający:Urząd Gminy w Pabianicach
Źródło informacji:Anna Chodasewicz-Izaszek
Data utworzenia:(brak danych)
Wprowadził do systemu:Magdalena Kardas
Data wprowadzenia:2017-03-01 14:53:56
Opublikował:Magdalena Kardas
Data publikacji:2017-03-01 14:55:34
Ostatnia zmiana:2017-03-01 15:00:44
Ilość wyświetleń:1266